گروه داده پردازان ناب مجموعهای از شرکتهای دانش بنيان و پیشرو با دارا بودن قریب به دو دهه فعاليت تخصصي می باشد که در زمینه ارائه راهکارهای یکپارچه نرم افزار و فناوری اطلاعات در سطح ملی فعالیت می نماید.
راهکار جامع و یکپارچه معرفی شده از سوی این شرکت مشتمل بر کل فرآیند و خدماتی است که درحوزه های انرژی، تلکام ……….. قابل پیاده سازی است.
راهکار جامع این شرکت، کلیه عملیات را در بخش توزیع و فروش و خدمات پس از فروش انرژی ( آب، برق و گاز) را بطور کامل از “سرویس دهنده انرژی ” (دولت و یا شرکت خصوصی) تا “سرویس گیرنده انرژی” (مشترکین ) پوشش دهد.
این شرکت با جذب کادر فنی با بیش از 100 نفر از نیروهای جوان و متخصص در حوزه ICT دارای دپارتمان هایی شامل: طراحی و تولید، پشتیبانی و خدمات، مشاوره و نظارت بر اجرای طرح های انفورماتیکی تحقیق و توسعه می باشد و با گردآوری این بخش ها تحت نامی یکسان سعی در ارائه کامل خدمات ICT به سازمان ها و نهادهای دولتی دارد.
این مجموعه، در صنعت و حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات كشور (فاوا) ، شبكه آب و فاضلاب كشور (آبفا) ، شبکه برق کشور (توانیر) و شرکتهای توزیع برق استانی، شبكه گاز كشور، راهکار های كنتور هوشمند و خدمات و پرداخت غیر حضوری، ضمن تامين نياز داخلي كشور در اين حوزه ها، بر اساس رعایت استاندارهای بین المللی، امکان و توان ارائه و صادرات محصول و خدمات را به سایر کشورهای و بازارهای هدف فراهم آورده است .

مزیت رقابتی گروه داده پردازان ناب
در بسیاری از پروژههای نرمافزاری و فناورانه، وابستگی شدید سازمانها به تیمهای توسعهدهنده و پشتیبان، یکی از مهمترین چالشها و موانع رشد پایدار است. این وابستگی نهتنها هزینههای نگهداری سیستم را افزایش میدهد، بلکه باعث کندی در بهبود، ارتقا و پاسخگویی به نیازهای جدید میشود.
ما در ناب گروپ با یک نگاه متفاوت به سراغ طراحی پلتفرم رفتیم. دید ما فراتر از ارائه یک محصول است؛ ما بهدنبال ایجاد سکویی مستقل و مجهز برای سازمانها هستیم. چیزی که ما ارائه میدهیم فقط یک سیستم نیست؛ بلکه انتقال دانش، ابزار، و توانمندسازی واقعی تیمهای داخلی سازمانهاست.
ما با سرمایهگذاری بلندمدت روی هوشمندسازی و طراحی معماری منعطف، بستری فراهم کردهایم که در آن:
- سازمانها میتوانند بسیاری از وظایف توسعهای و پشتیبانی را با نیروهای داخلی و غیر تخصصی، ولی آموزشدیده انجام دهند؛
- وابستگی به شرکتهای بیرونی کاهش مییابد، و امنیت اطلاعات و تصمیمگیری درون سازمان حفظ میشود؛
- هزینههای نگهداری و ارتقا بهشدت کاهش پیدا میکند
- و مهمتر از همه، دانش فنی در درون سازمان نهادینه میشود، نه خارج از آن
این مزیت بزرگ، به سازمانها آزادی عمل، چابکی و استقلال میدهد. دیگر لازم نیست برای هر تغییر کوچک منتظر پاسخ یک شرکت یا تیم پشتیبانی باشید. و این یعنی:
افزایش امنیت، رضایتمندی بیشتر مشتریان، و پایداری در ارائه خدمات
این رویکرد نهتنها نگرش مدیریتی سازمانها را دگرگون میکند، بلکه موجب افزایش اعتماد و آرامش خاطر کاربران نهایی نیز میشود. زیرا آنها اطمینان دارند که این سرویس از سیستمی برخوردار است که قابل اتکا، توسعهپذیر و از همه مهمتر، مستقل و استوار است.
